Alla priser som anges i Webbshopen är svenska kronor exklusive 25 % moms.
Frakt tillkommer.
Betalning mot faktura efter godkännande eller kortbetalning.
Leverans av beställda produkter utan logo sker inom 3-5 arbetsdagar.
Med logo efter överenskommelse, men i regel cirka 2 veckor.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses inte ut av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Vi skickar våra paket med DHL, posten eller Schenker till företagsadress eller ett paketombud i din närhet. Du får en avisering per SMS samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. Vi aviserar det mobilnummer som du angav vid din beställning. Observera att paket ligger hos ditt Ombud i normalt 10-12 dagar, därefter returneras det till oss. Om paketet inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig 150 kronor oavsett köpesumma för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.
Vid felaktig leverans eller om varan är defekt eller skadad är vi angelägna om att du kontaktar oss på mail: info@wefixit.se så snart som möjligt så vi kan rätta till felet. Tänk på att spara allt emballage! Felaktig eller skadad vara bör reklameras inom 7 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss.
Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss med returfrakt som betalas av dig. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Vid fel på beställningen där vi skickat fel produkt eller om produkten är skadad så kontaktar du oss via mail: info@wefixit.se så återkommer vi till dig med en retursedel. Om du ångrar ditt köp av någon orsak så ordnar du själv med behövliga fraktdokument. Returnera till vår adress och bifoga följesedeln i leveransen. Vi hämtar inte ut paket som skickats till Ombud. Efter det att vi mottagit din retur så korrigeras din faktura. Om du förskottsbetalat din order med kreditkort kommer pengarna att föras tillbaka till ditt konto inom 7 dagar. När du tecknar avtal om en vara genom ett distansavtal har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av denna.
(detta gäller dock ej tryckta, graverade eller broderade produkter beställda med logo av kund efter att kunden godkänt korrektur)
Vid köp av tjänst gäller att du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att avtalet ingås. Om du vill utöva din ångerrätt måste du meddela detta till Wefixit. Du kan ångra dig muntligen eller skriftligen. Du får som huvudregel utöva din ångerrätt endast om den vara du tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Om du utövar din ångerrätt skall du sända tillbaka varan till oss. Ev. returkostnader betalas av beställaren. Detsamma gäller material som du har tagit emot vid distansavtal om en tjänst. Om du utövar din ångerrätt ska vi snarast och senast inom 30 dagar från det att vi tog emot varan eller fick meddelande om att tjänsten frånträtts, betala tillbaka till dig vad du betalat. Du saknar ångerrätt om distansavtalet avser en tjänst där fullgörandet har påbörjats med ditt samtycke under ångerfristen. Du saknar ångerrätt även i de fall distansavtalet avser en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. I 2 kap. distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) finns ytterligare bestämmelser om ångerrätten.